Klik her for at komme til forsiden
StartsideTrekantsområdet
AktiviteterNyhederFind vejRegler for hjemmetForumKalenderSponsorerStøt ØkonomiskStøt med arbejdskraftGalleriNyhedsbrev TrekantsområdetTrekantområdets shelter.
København
Bliv støttemedlemVeteranhjem KøbenhavnKontaktFind vejAktiviteter
Positive tiltag til VHKReferat fra Generalforsamling 24. april 2016Generalforsamling 2016Skib for veteranerReferat fra Ekstraordinær Generalforsamling 16/11-15Para foredrag ved Nicklas BjaalandMortens Aften 2015Skovtur - 21. november 2015Store klippe/klister/bagedag - Lørdag d. 5 dec.Juleaften på VHKBillard turneringIdrætsaktiviteterArkiv
Set og sket 2014Aktiviteter 2013
JulegudstjenesteLille Juleaften kun for veteranerInvitation til JulestueKom og prøv kræfter med
verdens højeste indendørs
High Roping bane!
INDKALDELSE TIL EKSTRAORDINÆR
GENERALFORSAMLING
Mortens aftenBesøg fra veteranhaven i Slagelse.Planlægning af julestue.Kom boksestævne i VordingborgHusmøde den 7 feb 2013superbowlBOKSE &crossfit TRÆNINGBiograf billeterVeteran GoKart arrangementFisketur 7 marts 2013Generalforsamling 2013Mountainbike i HareskovenOrdinær generalforsamling:HusmødeBokseaftenStatens Museum for KunstHusmøde 17 juni 2013Sct. Hans fest Ecco Walkathon i Slagelse d. 29. juniFisketur på Øresund 27 juli 2013Overlevelse/oplevelsestur til SverigeDHL stafetten 2013DHL 2013Ecco Walkathon i Slagelse d. 25. august 2013Kom til Kulturnat fredag d. 11. Oktober og oplev KøbenhavnBrugermøde 30/10/13 kl 1915VHK BADASS
Set og sket 2013Aktiviteter 2012Aktiviteter 2014
Nyt fra forsvaretGalleriStøt som frivilligSponsorer
AalborgMidtjyllandOdenseOm FondenVærtskemaÅrsrapporterSommerlejer Frydenborg 2016

Husorden

Velkommen til Veteranhjem Trekantsområdet. 

Et samlingssted for de mange, der kom hjem beriget og stærkere, end de drog ud – men også et sted, hvor vi hjælper dem, der måtte have behov . 

For at alle kan være her, finder vi det nødvendigt at have denne husorden, som du bedes respektere under dit ophold.

Generelt. 
Vis respekt for hinanden i ord og handling. 
Ryd op efter dig selv og bidrag til opretholdelse af et pænt og ryddeligt hus.

Værten 
skal - være til rådighed for veteranerne - i samarbejde med veteranerne at tilstræbe at lave fællesaktiviteter 3 gange om ugen (mandag, onsdag, fredag) (museum, shopping, fisketur, svømmehal) - iværksætte fælles spisning mindst 1 gang om ugen.

Daglig leder (DL) 
afholder ugentligt møde med beboere og andre veteraner (mandag kl. 1300)

Musik og støjende adfærd. 
Der skal udvises hensyn til øvrige gæster i huset, og af hensyn til overnattende gæster og eventuelle børn, skal der være ro i huset i tidsrummet kl. 23:00 til 08:00

Alkohol. 
Vin, øl og spiritus må ikke medbringes eller indtages på Veteranhjemmet. Bestyrelsen kan dispensere ved arrangementer, der afholdes i salen. Personer, der møder beruset, kan afvises.

Euforiserende stoffer. 
Indførelse af euforiserende stoffer medfører bortvisning. Personer, der møder påvirket, kan afvises.

Rygning. 
Rygning må kun finde sted udendørs eller i rygelokalet, hvortil dørene skal holdes lukket. Udsugningen skal være tændt hele døgnet. Kæledyr/husdyr. Det er ikke tilladt at medbringe husdyr på Veteranhjemmet. Bestyrelsen kan i særlige tilfælde give tilladelse til at beboere i kan have husdyr på Veteranhjemmet, efter bestyrelsens anvisninger.

Spisning og køkkenordning. 
Gæster og beboere er selv ansvarlige for at indkøbe og tilberede egen kost, samt at brugt service og køkkenredskaber rengøres, sættes i opvaskemaskinen og at køkkenet efterlades rengjort og ryddeligt. Spisning skal foregå i fællesarealerne og service må ikke medtages på værelserne. Fælles morgenmad dagligt 0800-0900 laves af beboere/ veteraner på skift.

Levende lys m.v. 
Af hensyn til brandfare må der kun tændes og forefindes levende lys (inkl. fyrfadlys) i fælleslokalerne, når der er personer til stede.

Oprydning og rengøring 
Alle beboere deltager i stor rengøring af fællesarealer/lokaler torsdag og søndag. Salen rengøres hver torsdag. Alle skal rydde op efter sig og sætte ting på plads/i opvaskemaskine. Ugentlig oprydning og rengøring af køleskabe og kassation af gamle fødevarer hver torsdag. Vask af fælles vasketøj (håndklæder, karklude,viskestykker m.m.) i forbindelse med ugentlig rengøring søndag.

Affaldssortering. 
Husholdningsaffald, tomme sodavands- og øldåser samt flasker anbringes i de dertil opstillede beholdere. 
Genbrugsaffald sorteres i de i kælderen opsatte plasticsække

Beboere 
skal selv holde værelset ryddeligt og gøre det rent, samt vaske brugte håndklæder og sengelinned. Der er vaskemaskine og tørretumbler i kælderen, som også kan bruges til vask af personlig beklædning. Sørg for at tømme lommerne. Følg anvisningen der er ophængt ved maskinerne. Værelse skal rømmes ved fravær i mere end 3 nætter eller regelmæssigt fravær. Gæster/pårørende kan normalt overnatte højst 1 uge. Ved afrejse skal værelset godkendes af værten/DL og nøglen afleveres.
DL kan afholde eftersyn af værelser, hvis det skønnes, at der er et teknisk eller hygiejnemæssigt behov.

Låsning af yderdøre. 
Yderdøre vil blive låst kl. 23:00.

Fejl og mangler. 
Fejl og mangler meldes til værten/daglig leder snarest.

Tvivlstilfælde 
Ved tvivlstilfælde kontakt værten eller daglig leder.
Sanktioner Ved overtrædelse af husordenen kan bestyrelse/daglig leder værksætte sanktioner efter indberetning fra værten. Sanktionerne kan være: - Advarsel - Tidsbestemt karantæne - 

Bortvisning 
Hvis forseelsen er grov nok, kan der skrides direkte til karantæne eller bortvisning uden advarsel.

Marts 2016