Klik her for at komme til forsiden
StartsideTrekantsområdet
AktiviteterNyhederFind vejRegler for hjemmetForumKalenderSponsorerStøt ØkonomiskStøt med arbejdskraftGalleriNyhedsbrev TrekantsområdetTrekantområdets shelter.
København
Bliv støttemedlemVeteranhjem KøbenhavnKontaktFind vejAktiviteter
Positive tiltag til VHKReferat fra Generalforsamling 24. april 2016Generalforsamling 2016Skib for veteranerReferat fra Ekstraordinær Generalforsamling 16/11-15Para foredrag ved Nicklas BjaalandMortens Aften 2015Skovtur - 21. november 2015Store klippe/klister/bagedag - Lørdag d. 5 dec.Juleaften på VHKBillard turneringIdrætsaktiviteterArkiv
Set og sket 2014Aktiviteter 2013
JulegudstjenesteLille Juleaften kun for veteranerInvitation til JulestueKom og prøv kræfter med
verdens højeste indendørs
High Roping bane!
INDKALDELSE TIL EKSTRAORDINÆR
GENERALFORSAMLING
Mortens aftenBesøg fra veteranhaven i Slagelse.Planlægning af julestue.Kom boksestævne i VordingborgHusmøde den 7 feb 2013superbowlBOKSE &crossfit TRÆNINGBiograf billeterVeteran GoKart arrangementFisketur 7 marts 2013Generalforsamling 2013Mountainbike i HareskovenOrdinær generalforsamling:HusmødeBokseaftenStatens Museum for KunstHusmøde 17 juni 2013Sct. Hans fest Ecco Walkathon i Slagelse d. 29. juniFisketur på Øresund 27 juli 2013Overlevelse/oplevelsestur til SverigeDHL stafetten 2013DHL 2013Ecco Walkathon i Slagelse d. 25. august 2013Kom til Kulturnat fredag d. 11. Oktober og oplev KøbenhavnBrugermøde 30/10/13 kl 1915VHK BADASS
Set og sket 2013Aktiviteter 2012Aktiviteter 2014
Nyt fra forsvaretGalleriStøt som frivilligSponsorer
AalborgMidtjyllandOdenseOm FondenVærtskemaÅrsrapporterSommerlejer Frydenborg 2016

Nyhedsbrev -VHK - Juni og Juli 2013


Solen skinner, sommeren er over os, og det er blevet tid til endnu et nyhedsbrev. 
Dette nyhedsbrev dækker, hvad der er sket de sidste par måneder. Jer der var med til det sidste husmøde, har nok hørt nogle af tingene, men de kommer lige her en gang til.
Bestyrelsen vil gerne benytte lejligheden til at ønske alle en god og solrig sommer. 

  • I Slutningen af maj fik vi en anonym donation på 100.000 kr. Formanden har sendt en takkeskrivelse til advokaten, der formidlede donationen.

  • Veteranhjemmet har været på besøg på Statens Museum for Kunst med efterfølgende indbydelse til udstilling af tegninger fra en række veteraner. Billederne solgt for 2000,00 kr. Pengene gået til billetter til landskamp.

  • Jens Crone har nu overtaget opgaven.

  • Vi har fået installeret en ny kaffemaskine. En stor tak til Bob for at have fremskaffet den.

  • Ideudvalg nu etableret med Benjamin og Søren som ankermænd.

  • Rengøring – Overnattende gæster har stadig pligt til at deltage i den fælles rengøring om formiddagen. Dette gælder også de brugere, der blot kommer og få en enkelt overnatning. De brugere, der benytter hjemmet i dagtimerne opfordres til også at deltage i rengøringen.

  • Johan foreslog etablering af et Netværksudvalg. Udvalget skulle have til opgave at knytte kontakt til mindre kendte grupperinger, der støtter veteransagen. Udvalget etableret med Bjarne Rønvig og Johan.

  • Casper (fra radio 24/7) vil gerne bistå med etablering af en pressestrategi for veteranhjemmet. Kontakt er etableret med fonden danske veteranhjem.

  • Vi har haft besøg af elektrikeren, der mener, at der ingen problemer er med strømmen i huset. Han er bestilt til at komme efter ferien og etablere 380V i kælderen til den nye vaskemaskine og tørretumbler.

  • Der er besluttet og bevilget penge til en ny vaskemaskine og tørretumbler. Det bliver to gode Miehle industrimaskiner. De bliver leveret, når strømmen er tilsluttet i kælderen. 

  • Vi har haft nogle brugere med på Veteranhjem Trekantområdet sommerlejr Frydenborg. Udover deres deltagelse var vi 7 personer, der tog over og besøgte dem på deres åbent hus dag. Det var nogle meget glade deltagere vi mødte og lejren var en stor succes. Vi håber, at flere har lyst til at deltage til næste år.

  • Der er indkøbt materiale til et ekstra redskabsskur. Vi har indhentet tilbud på lægning af nye fliser foran køkkendøren, så vi kan få gjort området ved skuret pænt. Nye fliser lægges i starten af August og når de er lagt, skal skuret bygges.  Vi håber, at nogle brugere vil hjælpe med dette.

  • Vi havde ikke mindre end 16 deltagere af sted på ECCO Walk-a-thon 29/6-2013 i Slagelse. Det var et meget flot fremmøde, og de havde en rigtig god tur med højt humør.

  • I må meget gerne skrive små historier – både fra dagligdagen og fra de ture, i er med på, og tage billeder til vores hjemmeside. Send materialet til Gitte, så skal hun sørge for at det bliver lagt på hjemmesiden, så andre også kan se alle de gode og sjove ting, vi laver.

  • I forbindelse med arrangementer med bespisning på VHK er der, som forsøg, oprettet en ”goodwill” kasse. 

Princippet er, at der bestemmes et beløb, som er standard. Folk kan derefter lægge det beløb for deltagelse i arrangementet i kassen, som de har råd til. Nogen vil ikke kunne lægge noget, nogen lidt mindre eller lidt mere end standardbeløbet. På den måde skulle det gerne kunne løbe rundt alligevel.

Ved nogle arrangementer, typisk af lidt dyrere karakter, vil der stadig være en fast pris, som skal betales for deltagelse. Har man ikke råd til at betale det faste beløb, så kontakt en fra bestyrelsen, så finder vi ud af det alligevel.

  • Projekt ”Økonomisk Overblik” .holder sommerferie i uge 29, 30 og 31.

Når de kommer tilbage fra sommerferie vil konceptet blive ændret en smule. 
De vil nu ikke automatisk være til stede hver torsdag, med mindre nogen har brug for at tale med dem. Man skal altså nu melde ind til en af de tre tovholdere, Anne-Mette, Freddy eller Lars, hvis man vil have en samtale med en af rådgiverne, så sørger de for, at de økonomiske rådgivere vil være til stede.

HUSK – at økonomisk rådgivning er for alle – Det kan være en god ide for alle lige at få gennemgået sin økonomi – også selv om man mener, at man måske har god styr på det. Der kan jo være et fradrag, man har glemt, eller et lån, der med fordel kan lægges om el., lign. Så book en tid hos vores tovholdere.

  • Dennis er i 3 uger daglig leder på VHK. Dette har allerede sat skub i mange projekter Dette viser endnu engang, at der er hårdt brug for en daglig leder på VHK.

  • Forud for bestyrelsens November møde, hvor næste års aktiviteter skal planlægges opfordres brugerene til, at komme med forslag til nye aktiviteter, så der bliver mere struktur i aktivitetsplanlægningen rent administrativt og økonomisk. 

  • Der blev stillet forslag om en computer spille cafe på VHK. Dennis er tovholder på projektet og undersøger, hvad der er muligt.

  • Der er bevilget nyt klæde til billardbordet og en kridttavle. Dennis er tovholder. 

  • VHK skal stå for en social weekend i efteråret 2014 for alle tre veteranhjem.. Arrangementet skal være for både veteraner og pårørende. Der kom forslag om indkvartering på Høveltegård som ejes af forsvaret eller en spejderhytte som ligger på Holmen. Vi undersøger og tager gerne imod flere forslag og ideer til temaer.

  • Der tages initiativ til en ny kommunikation på VHK. ”Mød bestyrelsen” som går ud på, at alle interesserede kan møde Gitte og Johan på VHK en gang om måneden og stille spørgsmål og komme med indput/forslag til ændringer/forbedringer. Vi starter dette op i August måned.

  • Den 24 August 2013 er der maritime dage i Korsør. VHK deltager med telt. Skulle du have lyst til at tage med, så sig det til Gitte.

  • Der er udfærdiget en blanket, der skal udfyldes – udgifter og evt. indtægter – såfremt du har udlæg til indkøb til VHK. Denne blanket er vigtig for kassereren, da bogføringen skal forgå på de respektive konti i regnskabet.Bilagene skal selvfølgelig vedlægges denne blanket og du skal også påføre dit kontonummer.

  • Der er blevet afholdt Skt. Hans aften med 24 deltagere. Der blev serveret oksefilet med hjemmelavet kartoffelsalat og forskelligt tilbehør. Derefter kage til kaffen. Vi havde en hyggelig aften – og vejret var med os det meste af tiden.

  • På mandag den 22/7 åbner vi for et nyt tilbud med Spinning. De næste 5 mandage har vi lejet et lokale med mulighed for at lære spinning. Vores egen Anneli (der er uddannet spinning instruktør) vil langsomt men sikkert instruere os i spinningens verden og sammen vil vi svede os igennem en time hos hende. Læs mere på hjemmesiden og tilmeldingslisten hænger på veteranhjemmet.

  • På torsdag den 25/7 skal F.C, Granatchok ud i deres første kamp mod F.B. Frem. De skal spille kl. 18.00 i Valby Idrætspark kunstgræsbane 1.

Kom og vær med til at heppe på drengene. Efter kampen tager vi tilbage på veteranhjemmet og tænder grillen og finder pølser frem. 

  • Lørdag den 27/7 er der arrangeret fisketur. Vi har lejet en hel fiskekutter, der sejler ud fra Hundested, med mulighed for at fiske i fantastisk hyggeligt selskab. Det plejer at være en fantastisk tur. Læs mere på hjemmesiden og tilmeldingslisten hænger på veteranhjemmet.

  • Der arrangeres en kanotur for veteraner og pårørende den 8 – 11 August og turen foregår i Sverige. VHK arrangerer selv hele turen og aktiviteterne. Invitation ligger på hjemmesiden.  Johan og Kim står for planlægningen og gennemførelsen af turen.

  • Ride4Rehab starter den 28. august. Ride4rehabs formål er at fysisk handicappede skal samle en masse penge ind til de tre veteranhjem.

De starter deres tur nede hos os på veteranhjemmet, hvor der vil være stor aktivitet hele formiddagen. Vi starter med fælles morgenmad kl. 08.00, hvorefter vi vil tage imod deltagerne i løbet, samt alle dem, der vil ønske dem en god tur. Det bliver sjovt – vi har brug for så mange hænder som muligt – både til det praktiske samt til at klappe, når de ruller afsted.

  • DHL-stafetten afvikles i Fælledparken den 30 August 2013. VHK deltager med 15 løbenumre. Der er stadig et par løbenumre ledige, tilmelding kan ske på VHKs opslagstavle. Der er masser af ledige pladser til heppere. Carsten og Johan er tovholdere på denne opgave.

  • Den 5. september er det flagdag. Som sædvanlig fejrer vi denne dag ved at flytte en del af veteranhjemmet ned på Frederiksberg rådhus. Der vil være masser af aktiviteter på rådhuspladsen – blandt andet vil ride4rehab deltagerne komme ind og aflevere deres indsamlede penge til formanden for Fonden Danske Veteranhjem. Der ligger en folder på veteranhjemmet med flere informationer.

Næste bestyrelsesmøde er den 12. August 2013 kl. 17 på VHK. 

Næste brugermøde er den 12. august 2013 kl. 20.00.

Mellem bestyrelsesmøde og brugermødet serveres brændende kærlighed på mormor maner – hjemmelavet kartoffelmos med røget bacon, stegte løgringe og stegefedt til alle uden beregning.
Der vil komme tilmeldingsliste op på opslagstavlen, så vi ved, hvor mange kilo kartofler, vi skal skrælle.