Klik her for at komme til forsiden
StartsideTrekantsområdet
AktiviteterNyhederFind vejRegler for hjemmetForumKalenderSponsorerStøt ØkonomiskStøt med arbejdskraftGalleriNyhedsbrev TrekantsområdetTrekantområdets shelter.
København
Bliv støttemedlemVeteranhjem KøbenhavnKontaktFind vejAktiviteter
Positive tiltag til VHKReferat fra Generalforsamling 24. april 2016Generalforsamling 2016Skib for veteranerReferat fra Ekstraordinær Generalforsamling 16/11-15Para foredrag ved Nicklas BjaalandMortens Aften 2015Skovtur - 21. november 2015Store klippe/klister/bagedag - Lørdag d. 5 dec.Juleaften på VHKBillard turneringIdrætsaktiviteterArkiv
Set og sket 2014Aktiviteter 2013
JulegudstjenesteLille Juleaften kun for veteranerInvitation til JulestueKom og prøv kræfter med
verdens højeste indendørs
High Roping bane!
INDKALDELSE TIL EKSTRAORDINÆR
GENERALFORSAMLING
Mortens aftenBesøg fra veteranhaven i Slagelse.Planlægning af julestue.Kom boksestævne i VordingborgHusmøde den 7 feb 2013superbowlBOKSE &crossfit TRÆNINGBiograf billeterVeteran GoKart arrangementFisketur 7 marts 2013Generalforsamling 2013Mountainbike i HareskovenOrdinær generalforsamling:HusmødeBokseaftenStatens Museum for KunstHusmøde 17 juni 2013Sct. Hans fest Ecco Walkathon i Slagelse d. 29. juniFisketur på Øresund 27 juli 2013Overlevelse/oplevelsestur til SverigeDHL stafetten 2013DHL 2013Ecco Walkathon i Slagelse d. 25. august 2013Kom til Kulturnat fredag d. 11. Oktober og oplev KøbenhavnBrugermøde 30/10/13 kl 1915VHK BADASS
Set og sket 2013Aktiviteter 2012Aktiviteter 2014
Nyt fra forsvaretGalleriStøt som frivilligSponsorer
AalborgMidtjyllandOdenseOm FondenVærtskemaÅrsrapporterSommerlejer Frydenborg 2016

Nyhedsbrev Nov. 2013

Nyhedsbrev november 2013 fra VHK.

Kære Alle sammen.

Så er det blevet tid til et nyhedsbrev igen.
Vi holdt den 11. november bestyrelsesmøde og her er lidt løst og fast fra dette møde.

Input er blevet samlet fra brugerne om, hvad de ønsker vi skal bruge penge på det næste års tid.
Vi har fået en masse gode input fra brugerne, som vi nu kigger på, hvad der kan lade sig gøre.
Brugerne havde blandt andet følgende input:
Endagstur til sommerlejren Frydenlund 
Tur til Norske veteranhjem
Træningskort til motionscenter eller adgang til at bruge faciliteter på HO 
Svømmekort 
Kort til ZOO, Tivoli – Den Blå Planet
Lille Jule aften arrangement for veteraner
Kulturpas til 2014.
Tur på skydebanen
Fisketure i 2014.
Ekstra cykel samt lygter til den vi har
Veteranbus

Endeligt budget bliver lagt i øjeblikket.

Veteranhjemmet har jo generelt et alkoholforbud. Dog kan bestyrelsen ved særlige lejligheder give dispensation til vin/øl til maden. Emnet har været diskuteret ofte, vi bad derfor brugerne om at tage emnet op på et brugermøde og finde en fælles holdning til, om brugerne ønskede mulighed for dispensationer eller om alkoholforbudet også skulle gælde særlige lejligheder. Brugerne har meldt tilbage, at de gerne vil have lov at få et glas øl/vin ved særlige lejligheder.

Vi føler, at vi lige er nødt til at gentage, at værtsværelset  og kontoret er udelukkende til brug for værten på vagt. Brugere må ikke opholde sig nogen af stederne. Computeren på kontoret er kun til brug for vagthavende vært – er der behov for at bruge en computer, er der 3 stk til rådighed i stuen.

Der er blevet lavet nye rengøringsaftaler med beboerne. Hvert værelse har nu fået et fast rengøringsområde, som de er ansvarlige for at få rengjort. Der vil snarest blive hængt en oversigt op på opslagstavlen, så man kan se, hvem der dækker hvad.
Vi vil i øvrigt opfordre de faste brugere, der ikke bor på VHK, til at give et nap med rengøringen, så vi sammen kan holde stedet pænt og rent.
Det er nu igen ved at være sæson for forkølelse og influenza – og god hygiejne hæmmer den smitte, som ellers har gode levekår i skidtet. (Husk dørhåndtag osv.)

Vi har desværre mange huller i vagtplanen for værterne. Vi vil bede alle værter om at give et nap med – er det lang tid siden, du har taget en vagt, så er vinterhyggen en rigtig god tid at komme tilbage i.

Vi har fået vores helt egen feltpræst. Han hedder Michael Brautsch. Michael er til daglig præst i slotskirken på Frederiksberg og altså også feltpræst for officerskolen. Michael har tilbudt at blive feltpræst hos os. Det er ikke en del af hans arbejde, så han tilbyder sin hjælp i fritiden – ligesom alle os andre. Michael vil forsøge at være på VHK 1. gang om måneden. Man kan se på opslagstavlen, hvornår han er der næste gang.
Skulle en bruger have behov for at tale med feltpræsten udenfor dette tidsrum, kan man kontakte formanden Gitte, og hun vil formidle kontakt til præsten.

Vi har stadig gang i projekt ”Økonomisk Overblik”. Økonomisk overblik er et tilbud til alle om at få efterset sin økonomi. Man behøver altså ikke at være ”på røven” for at få hjælp – men blot en gennemgang af sin økonomi kan muligvis afdække mulighed for at få lidt mere ud af sine penge. Dette tilbud gælder også for de frivillige. Han man lyst til at få gennemgået sin økonomi, skal man henvende sig til enten Freddy, AnneMette eller Lars. Deres telefonnumre står på køleskabet.

Vi er i øjeblikket i gang med at få lavet en aftale med veterancentret om, at de stiller en socialrådgiver til rådighed, som vil være til stede på VHK et par gange om måneden. Så snart vi er klar til at gå i luften med dette tiltag, vil der komme en nyhed på vores hjemmeside og opslag på VHKs opslagstavle.

Vi har netop afholdt Mortens Aften. Endnu engang en stor succes. Vi var 43 mennesker samlet til middag med and, brun sovs, rødkål og æblekage til dessert. En virkelig hyggelig aften, som varmt kan anbefales.

Så nærmer juletiden sig – og i den anledning har vi flere arrangementer på vej.

Julestuen var en stor succes sidste år, så den gentager vi år. Julestuen vil blive afholdt søndag den. 15. december.
Vi skal naturligvis have planlagt julestuen og det gør vi på Søndag d. 24. november kl. 15.00 på VHK. Alle er velkomne til at komme og være med til planlægningen – alle ideer er velkomne. Kan du ikke deltage i planlægningsmødet, men har ideer til hvad vi kan lave, eller gerne vil give en hånd med i planlægningen eller stå for noget på selve dagen – så enten ring eller skriv til Gitte.

Lille juleaften vil der være et særligt arrangement kun for veteraner. Der vil denne aften blive lavet noget lækkert mad og hyggen vil være i højsæde. 

Juleaften bliver som sidste år også fejret på VHK. I år bliver det noget helt særligt. Vi har fået kontakt til Morten, der er en særdeles iderig kok. Morten har doneret sig selv til juleaften på VHK. Morten vil tilberede en ganske særlig menu til aftenen – Vi ved ikke, hvad det bliver, men vi kan love, at det bliver en anderledes, men meget lækker og spændende jul. Morten har lovet at trylle noget ganske særligt frem. Der er stadig plads til at flere brugere kan tilmelde sig. Tilmelding foregår på sedlen på opslagstavlen. Der er max plads til 25 personer.
Værterne Grith og Christine vil hygge om brugerne fra om eftermiddagen og resten af aftenen.
Der er mulighed for at kigge forbi om eftermiddagen til lidt æbleskiver, så vi kan ønske hinanden en glædelig jul. Tilmelding til æbleskiver også på opslagstavlen.
Feltpræst Michael vil også kigge forbi i løbet af den 24. og lave en jule felt gudstjeneste – der kommer opslag om det senere.

D. 3. december har vi indkaldt til Ekstraordinær generalforsamling. Grunden til at vi har gjort det, er fordi vi gerne vil have ændret en smule i vedtægterne angående regnskab. Lige nu laver de 3 veteranhjem i Danmark hvert deres regnskab. Hvis vi slår de 3 regnskab sammen til et stort, er vi så stor en forening, at vi er berettiget til at få momsen refunderet og samtidig få del i tips & Lotto midlerne. Indkaldelse og ændringsforslag ligger på vores hjemmeside.

En af de andre ting, som vi også skal opfylde, er at vi skal modtage et vist antal kroner om året i donationer, samt at vi skal have mindst 100 mennesker, der donerer et større eller mindre beløb om året. Derfor har vi brug for jeres hjælp. Vi har brug for, at i donerer en smule penge til os. 20 kr. er faktisk nok – men selvfølgelig vil vi gerne have flere penge. Det eneste i skal gøre er, at indbetale jeres donation i Sydbank  på denne konto: Reg. 7160 kontonummer: 1397079 og opgive jeres navn og CPR-nummer. CPR-nummeret er vigtigt, da det opgives til Skat, at i har indbetalt en donation – og i får dermed også fradrag for det.
I vil også – fra på mandag af – have mulighed for at indbetale pengene kontant til alle bestyrelsens medlemmer – de vil så have en seddel, der skal udfyldes med samme informationer.
 
Tilbage er der kun at ønske jer alle sammen en god vinter. Pas på jer selv og hinanden.

Bestyrelsen.



Her er lige en oversigt over kommende arrangementer:
24. november – planlægningsmøde julefest.
25. november – oplæg om Veteranhaven i Slagelse v/Rene Pamperin.
3. december – bestyrelsesmøde
3. december – Ekstra ordinær generalforsamling.
15. december – Julestue
23. december – lillejuleaften for veteraner
24. december – juleaften